Hvem står bag

Hvem der står bag Edcamp i de forskellige lande, afhænger helt af hvem, der brænder så meget for at skabe en åben ramme for læring og forandring, at de ikke kan holde sig tilbage. Det gælder alt fra lærere over ledere, konsulenter, forældre og elever, der tager del i at skabe de mange Edcamps. Her på siden kan du se et udsnit af os, der ikke kan lade være med at gøre en frivillig indsats for at Edcamp i Danmark er en realitet.

Odense april 2017

Anne Mette Lundstrøm

IT-Center Fyn

Henrik Møller

Efterskolelærer på Haarby Efterskole på Fyn med dansk, innovation og idræt som speciale..

Pædagogisk udvikling og it-vejleder,

Master i IKT og læring, PD i Ledelse og PD IT-vejleder

Brænder for skoleudvikling, innovative læringsmiljøer, MOOCs, ikt i undervisning og ikke mindst, hvordan formativ vurdering kan udvikle læring. Jeg arbejder pt med et spændende projekt på min efterskole, hvor vi i samarbejde med UCN arbejder med målrettet formativ vurdering og professionalisering af læringsmiljøet.

@hmm2202

 

Ove Christensen

Uddannelsesforsker ansat på University College Sjælland

Tror på at vi sammen kan ændre verden til et bedre sted

Er aktiv på #skolechat og har hang til Twitter: ”Det bedste medie til kompetenceudvikling” (@oveucsj)

 

Katrine Kent

Underviser & konsulent på Phønix

Lone Dalager Kristensen

Underviser og Inhouse Fremtidsforsker

 

Thomas Dreisig

Thomas Dreisig ThygesenJeg er it-konsulent for skolerne i Kerteminde Kommune. Mit kontor er på Kerteminde Rådhus i skøn forening med en engageret it-afdeling. En del af tiden foregår dog ofte uden for kontoret. Tidligere lærer og it-vejleder på Kerteminde 10. KlasseCenter og H. C. Andersen Skolen i Odense samt lærer på Langagerskolen, Jellebakkeskolen og Sølystskolen i Århus. Jeg er uddannet pit-vejleder og har arbejdet med it i undervisningen gennem de sidste 12 år. Næsten altid selvstuderende og for tiden grebet af MOOC og computerspil. De sidste par år har jeg især haft fokus på inddragelse af web 2.0 i undervisningen og endvidere de mobile teknologier. Især mulighederne med Facebook og mediers ligeværd har været søgt. Jeg er ambitiøs og målrettet og vild med menneskelig og organisatorisk udvikling. Netværksorienteret og arbejder målrettet for undervisning i verdensklasse med afsæt i virkelighedens verden og med et blik mod fremtiden. Far, multinørd og intravenøst opkoblet med bopæl i Bullerup nær Odense. Jeg sidder i styrelsen i Danmarks it-vejlederforening.

EdCamp er et herligt koncept og muliggør at udvikle hvad der er på dagsordenen lige nu og her og med betydning for den enkelte i et større fællesskab.

@thomasdreisig #netværksskolen #skolechat #ditvej

København juni 2016:

Ann BirtheAnn-Birthe Overholt Nicolaisen

Digital forlagsredaktør på Danskfaget.dk ved Clio Online. @nnbirthe på Twitter.

Webmaster bag sitet www.billedguiden.dk som handler om billeder og billedsprog og arbejdet med dette i grundskolen.
Blogger på 10. år på www.frahovedtilpen.dk om familieliv, strik, skolekonflikt, tuschtegninger, lærerliv og meget andet.

Tidligere efterskolelærer, sømandskirkelærer, forsøgsskolelærer og sidst men ikke mindst folkeskolelærer.
Læsevejleder og nørdet på især digital literacy, faglig læsning og begynderlæsning med digitale medier.

Josefine Jack Eiby

Josefine Jack EibyJeg arbejder som lærer i København og blogger om min undervisningshverdag på edu21.dk

Jeg brænder for læring i det 21. århundrede og arbejder med det elevledet klasserum med fokus på udvikling af kompetencer.

Jeg er uddannet læringsvejviser og styrker teamreflektioner omkring det inkluderende klasserum.

Jeg er selvfølgelig på Twitter som @edu21dk

 

Trine Juul Røttig

Trine Juul RøttigJeg er tidligere lærer og nu proceskonsulent i i mit eget firma EDUnaut.dk. Mine tre faglige hovedinteresser er læreprocesser, didaktik og organisationsudvikling. Jeg arbejder til dagligt med skoleudvikling og læring sammen med lærere, pædagoger, ledere.

De seneste 3 år er jeg blevet del af et kæmpe åbent læringsfællesskab på twitter, hvor jeg hedder @trinejr. Det var på Twitter, at jeg først læste om svenske, engelske og amerikanske kollegers glade respons om edcamps. De fortæller at edcamps har givet dem nye ideer til undervisningen, vild energi, nye kolleger og fornyet stolthed over at være del af så kreativt og vigtigt fagligt felt, som undervisning af børn og unge er. Vi skal forme fremtidens skole. Derfor må vi mødes og lære sammen.

 

Lene Jensby Lange

Lene autensJeg er konsulent, facilitator, networker, legekammerat og entreprenør i nytænkning af skoler, strategisk udvikling såvel som design af skoler, campusser og læringsmiljøer til en ny tid.

 

Jeg driver konsulenthuset Autens.dk, hvor vi skubber på fremtiden i samspil med skoler, kommuner, organisationer, arkitekter m.m. i ind- og udland. Vi står også i spidsen for at drive GlobalSchoolsAlliance.org – et netværkssamarbejde for 10 progressive skoler world-wide, som giver masser af spændende dialoger, perspektiver og ideer.

 

Jeg mener at leg, mod, meningsfuldhed, sharing og generøsitet er key! Har altid arbejdet med innovation og startede mit spor på skoleområdet i SKUB-projektet i Gentofte tilbage i 2002 og har aldrig kigget tilbage siden. Autens har netop haft 10 års jubilæum.

Søs Irini Armyrantis

I 2013, et år efter at jeg blev uddannet lærer, deltog jeg i den første EdCamp på dansk jord. Det var en skelsættende oplevelse for mig, for der blev sået et vissionsfrø i mig. Frøets kerne består i at arbejde for større meningsfuldhed for elever og lærere i det 21. århundredes skole. Vejene til oplevelsen af meningsfuldhed for elever og lærere i skolen, KAN fx ske gennem innovation og entreprenørskab i undervisningen, det har jeg fået erfaring med, bl.a. via arbejde med http://generationgroen.tumblr.com som vandt Springfrøprisen 2014. Øget meningsfuldhed KAN også handle om større med- og selvbestemmelse for eleverne, hvad med fx elevdrevet EdCamp?
Efter nogle år i praksis, er jeg for at kvalificere mit arbejde for meningsfuld i skolen, nu på 2. semester, i gang med en kandidatuddannelse, didaktik dansk på DPU. Sideløbende har jeg tilegnet mig kompetence til at facilitiere processer, fx via metoder fra ‘Art of Hosting’. Jeg holder et års pause i min kandidatuddannelse for at arbejde på Den Grønne Friskole på Amager, som via projektorienteret undervisning i høj grad har fokus på meningsfuldhed for elever og lærere. Jeg glæder mig! Jeg tror på at lærere og elever, der er glade, kreative, innovative og forbundet med verdenen udenfor skolen, er med til at skabe en fremtid med større meningsfuldhed for os alle sammen.
Kom med til EdCamp og få og giv ideer til visioner i uddannelsesverdenen og konkrete veje til at nå dem.

Følg mig på Twitter.

Lisa Sommer

Følg hende her på Twitter.

Trine Kielland

Følg hende her på Twitter.

Århus februar 2016:

Anders Schunk

Jeg er uddannet lærer og har arbejdet på Elev Skole i Aarhus, hvor jeg har været særligt optaget af at inddrage it på en kreativ og engagerende måde i undervisningen. I 2014 tog jeg orlov fra lærerjobbet og arbejder lige nu som selvstændig med kontor på LYNfabrikken i Aarhus, hvor jeg laver animationsvideoer for især flere danske skoleforlag (se mere på www.MadeBySchunk.dk). Samtidig laver jeg en lang række aktiviteter i relation til undervisningsmetoden Flipped Classroom og rejser landet rundt med kurser og oplæg (se mere på www.AndersSchunk.dk)

Jeg deltog med stor fornøjelse i EdCamp i Aarhus i 2014 og oplevede en meget inspirerende dag, hvor jeg fik mulighed for at diskuterer emner om skolen i afslappede rammer med ligesindede ildsjæle. På dagen fik jeg mulighed for en hel anden fordybelse og vidensdeling, end jeg havde mulighed for i en travl hverdag med kollegaer. 

@AndersSchunk #flipdk #skolechat

 

Asbjørn Skovsende

AsbjørnJeg læser til daglig en kandidat i IT-Didaktisk Design på Aarhus Universitet, men er oprindelig uddannet fra Den frie Lærerskole i Ollerup. Jeg har en stor forkærlighed for det skæve, kreative og alternative i undervisningssammenhæng. Hvilket præger mit studie i en stor grad, da jeg forsøger at koble det digitale sammen med kreativitet og leg, hvor processen er vigtigere end produktet.

Jeg kan fanges som @danishbuddha på Twitter, hvor jeg siden mødet med #skolechat kun har udviklet brugen og dets netværksmuligheder. Jeg prøver at holde mig opdateret via diverse mooc’s og andet sjov, hvor der kan komme kreativt kaos ud af det.

Edcamp er for mig et af de fede, lidt skæve tiltag til skoleverdenen herhjemme.

 

Morten Mosgaard

Morten Mosgaard - Fløjte presseJeg er friskoleleder i vestjylland på Margrethe Reedtz Skolen. Jeg er uddannet musiker og musiklærer fra konservatoriet i Aalborg, og har senere taget en diplomuddannelse i ledelse fra Odsherred Teaterskole. Min store interesse er læring (hele begrebet i al sin mangfoldighed), både min egen, organisationens og mine elevers. Et centralt spørgsmål er: Hvad er læring for en størrelse og hvordan får man mest læring ud af hverdagen? Jeg kender EdCamp konceptet fra Twitter hvor jeg har min daglige gang som @mosgaard. Jeg deltager ofte i #skolechat og er også af den vej kommet med i gruppen af de folk der arrangerer EdCamp.

Jeg tager en tørn med EdCamp fordi jeg gerne vil møde andre undervisere, høre hvad de laver og hvad vi kan lære af hinanden. Her virker EdCamp som den perfekte ramme til at udveksle viden, erfaring og få et større netværk. Jeg nyder allerede stor glæde af sparring og dialog over Twitter og ud fra min blog, vidensdeling er top godt!


Tidligere arrangører eller med på sidelinjen

Thomas Dreisig

Thomas Dreisig ThygesenJeg er it-konsulent for skolerne i Kerteminde Kommune. Mit kontor er på Kerteminde Rådhus i skøn forening med en engageret it-afdeling. En del af tiden foregår dog ofte uden for kontoret. Tidligere lærer og it-vejleder på Kerteminde 10. KlasseCenter og H. C. Andersen Skolen i Odense samt lærer på Langagerskolen, Jellebakkeskolen og Sølystskolen i Århus. Jeg er uddannet pit-vejleder og har arbejdet med it i undervisningen gennem de sidste 12 år. Næsten altid selvstuderende og for tiden grebet af MOOC og computerspil. De sidste par år har jeg især haft fokus på inddragelse af web 2.0 i undervisningen og endvidere de mobile teknologier. Især mulighederne med Facebook og mediers ligeværd har været søgt. Jeg er ambitiøs og målrettet og vild med menneskelig og organisatorisk udvikling. Netværksorienteret og arbejder målrettet for undervisning i verdensklasse med afsæt i virkelighedens verden og med et blik mod fremtiden. Far, multinørd og intravenøst opkoblet med bopæl i Bullerup nær Odense. Jeg sidder i styrelsen i Danmarks it-vejlederforening.

EdCamp er et herligt koncept og muliggør at udvikle hvad der er på dagsordenen lige nu og her og med betydning for den enkelte i et større fællesskab.

@thomasdreisig #netværksskolen #skolechat #ditvej

 

Mathias Poulsen

Mathias Poulsen

Jeg har en baggrund fra Medievidenskab, AU, og har siden 2008 været selvstændig, hvor jeg primært bevæger mig rundt i uddannelsessektoren. Mit speciale handlede om “game based learning”, og det bruger jeg stadig meget tid på, ligesom jeg stædigt agiterer for en mere legende tilgang til undervisning (og til livet).

Samtidig har jeg stædigt forsøgt at inspirere til mere dialog og videndeling på kryds og tværs, hvilket bl.a. førte til at jeg sammen med Trine startede #skolechat og i forlængelse heraf nu til EdCamp. Unconference-formatet har meget at byde på, og selvom EdCamp ikke løser alle vores problemer, så er det (blandt meget andet) en intens og inspirerende oplevelse, som jeg er glad for at være en aktiv del af.

 

Lene Rosendal Mortensen

LeneRM kopiJeg er oprindeligt uddannet lærer og har undervist på efterskoler og folkeskoler. Siden har jeg været skoleleder og sidder i dag som konsulent for skoleområdet i en kommunal forvaltning. Jeg er stærkt optaget af læring – både andres, min egen og ikke mindst organisationers læring. Hvordan lærer vi, og ikke mindst hvordan får vi gav af hinandens læring / viden? Jeg bevæger mig på Twitter som @LeneRMortensen og har der oplevet et delingsfællesskab, hvor man får tifold igen. ”Sharing is caring”, giver energi, styrker relationer- og organisationer.

Der findes så meget viden derude, der gøres hver dag fantastiske arbejder i vores skoler. Hvordan får vi åbnet dørene og delt denne værdifulde viden? Edcamp er én af mange muligheder. Håber DU kommer!

 

Trine Juul Røttig

Trine Juul RøttigJeg er tidligere lærer og nu proceskonsulent i i mit eget firma EDUnaut.dk. . Mine tre faglige hovedinteresser er læreprocesser, didaktik og organisationsudvikling. Jeg arbejder til dagligt med skoleudvikling og læring sammen med lærere, pædagoger, ledere.

De seneste 3 år er jeg blevet del af et kæmpe åbent læringsfællesskab på twitter, hvor jeg hedder @trinejr. Det var på Twitter, at jeg først læste om svenske, engelske og amerikanske kollegers glade respons om edcamps. De fortæller at edcamps har givet dem nye ideer til undervisningen, vild energi, nye kolleger og fornyet stolthed over at være del af så kreativt og vigtigt fagligt felt, som undervisning af børn og unge er. Vi skal forme fremtidens skole. Derfor må vi mødes og lære sammen.

 

Dig?

Vil du være med, så kontakt os med det samme.